Udržitelnost

Udržitelnost

S nasazením pečujeme o lidi, domovy a planetu
sustainability_ac-marca_01

O skupině AC Marca

AC Marca je mezinárodní skupina založená ve Španělsku se sídlem v Barceloně. Má 12 poboček a více než 1000 zaměstnanců a její značky se prodávají na trzích ve více než 70 zemích. Kromě toho má 4 výrobní závody ve Španělsku a další tři ve Francii, Mexiku a České republice.
Firma byla založena v roce 1922 a svou činnost zahájila výrobou barev pro domácí použití pod značkou IBERIA. Od té doby významně rozšířila své obchodní aktivity a ty nyní zahrnují vše od péče o domácnost přes osobní péči, lepidla a potřeby pro kutily až po dermokosmetiku v lékárnách. Portfolio značek se pyšní známými názvy jako Norit, Sanytol, Alex, Lactovit, Giorgi, Aftersun®, Ecran® nebo Ceys, lídry na trhu ve svých kategoriích.
Od svého vzniku pečují tyto značky o lidi, domácnosti a planetu, jsou vzorem v oblasti udržitelného rozvoje, inspirují a mají pozitivní vliv na životní prostředí a společnost.
Plán Péče o zítřek 2030 je ambiciózní závazek společnosti, která chce být jeho prostřednictvím hnací silou změn s cílem zlepšit budoucnost nás všech a naší planety.

Plán pro rok 2030: Tři pilíře naší strategie

Produkt

Zodpovědná výroba

Prostřednictvím všech našich produktů inspirovat a pozitivně ovlivňovat budoucnost planety a lidstva.

Planeta

Kontrola spotřeby energie

Prostřednictvím zefektivnění provozu v celém hodnotovém řetězci snížit ekologickou stopu.

Lidé

Ohleduplnost a pozornost

Podporovat zodpovědné chování pozitivně ovlivňující lidstvo a planetu.

Milníky dosažené v letech 2010–2020

  • 80 % balení se dá recyklovat, znovu použít nebo kompostovat.
  • 100 % našich receptur je biologicky odbouratelných a ohleduplných k životnímu prostředí.
  • Emise CO2 byly při nárůstu objemu výroby omezeny o 45 %.
  • Díky lepší efektivitě využívání vody byla spotřeba vody na tunu výroby snížena o 12 %.
  • Výrobní závody snížily množství generovaného odpadu o 40 %.
  • 100 % značek skupiny vypracovává plány na podporu aktivit zodpovědné spotřeby mezi zákazníky.

Cesta k budoucnosti: Naše cíle do roku 2030

100% ohleduplné složení
  • Šetrné k životnímu prostředí
  • Biologicky rozložitelné
  • Bezpečné
100 % balení dle zásad cirkulární ekonomiky
  • Recyklovatelné nebo opakovaně použitelné
  • Kompostovatelné
  • Odpovídající pravidlům cirkulární ekonomiky
100% udržitelné inovace
  • Udržitelné inovace
  • Hodnota pro společnost a životní prostředí
O 75 % nižší uhlíková stopa
  • Omezení emisí skleníkových plynů
O 25 % nižší spotřeba vody
  • Spotřeba vody na tunu
O 60 % méně vzniklého odpadu
  • Vzniklý odpad
Tým 100% věrný svým cílům
  • Skupina pracovníků věrných svým cílům
Značky 100% věrné stanoveným cílům
  • Značky odhodlané k zodpovědnému chování
100% transparentnost
  • Transparentní komunikace se zákazníky a dodavateli